Általános Szerződési és Vásárlási Feltételek

Kérjük, amennyiben vásárlója, illetve aktív felhasználója kíván lenni webáruházunknak, figyelmesen olvassa el az Általános Szerződési Feltételeinket (ÁSZF) és kizárólag abban az esetben vegye igénybe szolgáltatásainkat, amennyiben minden pontjával egyetért, és kötelező érvényűnek tekinti magára nézve. Jelen dokumentum nem kerül iktatásra, kizárólag elektronikus formában kerül megkötésre, magatartási kódexre nem utal.

A webáruház 2016.03.29-től nem működik. A webáruházra vonatkozó információk a korábbi vásárlásokra vonatkoznak.

A webáruház működésével, megrendelési, és szállítási folyamatával kapcsolatosan felmerülő kérdések esetén a megadott elérhetőségeinken rendelkezésére állunk!

A szerződés akkor jön létre webáruházunk és Ön között, ha a következő két feltétel teljesül:

– Ön a szükséges tájékoztatást megkapta (ez jelen ÁSZF közzétételével teljesül)

– a kereskedő az automatikus visszaigazolást követően megbizonyosodik a megrendelés teljesíthetőségéről és ezután e-mailben vagy telefonon 48 órán belül visszaigazolja a megrendelést illetve a szállítás várható időpontját.

Amennyiben a visszaigazolás nem történik meg a megrendelést követő 48 órán belül, a megrendelő ajánlati kötöttsége megszűnik. Nem számít visszaigazolásnak a rendszer által generált automatikus üzenet, mert ehhez szükséges még a kereskedő elfogadó nyilatkozata. Készlethiány ellenére tévedésből vagy programhiba miatt automatikusan visszaigazolt megrendelés még nem számít a két fél között létrejött szerződésnek.

A szerződés lényeges tulajdonságai az alábbiak szerint határozhatóak meg:

  • Üzemeltetői adatok ismertetése
  • Megvásárolható termékek, termék kategóriák, szolgáltatások köre és árak bemutatása
  • Rendelési információk ismertetése
  • Rendelés menetének, lépéseinek bemutatása
  • A megrendelések feldolgozásával kapcsolatos információk
  • A megrendelt termék / házhoz szállítási díj fizetésének ismertetése
  • Áru átvétellel, házhoz szállítással kapcsolatos információk, tudnivalók bemutatása
  • Házhoz szállítás díjszabásáról szóló tájékoztató ismertetése
  • Jótállási, szavatossági, garanciális információk, tudnivalók
  • Az elállási jog ismertetése
  • Elállási jog gyakorlásának menetéről szóló tájékoztató
  • Adatkezelési információk

Üzemeltetői adatok

  • Név: Ráth Péter (egyéni vállalkozó)
  • Székhely: 1161 Budapest, Sándor utca 7.
  • Telefonszám: 36-30-639-2337
  • Email cím: info@emberpalanta.hu
  • Egyéni vállalkozás nyilvántartási száma: 6219432
  • Adószám: 56094637-1-42
  • Adatkezelési nyilvántartási szám: NAIH-65773/2013.
  • Szerződés nyelve: magyar
  • Panaszügyintézés helye: Fgytv. 1997. évi CLV. törvény szerint a fenti elérhetőségeink bármelyikén biztosított
  • Tárhelyszolgáltató: Tárhely.Eu Szolgáltató Kft., 1144 Budapest, Ormánság utca 4/A.

Megvásárolható termékek, szolgáltatások köre, árak

A webáruházban gyerekekkel való kertészkedés témaköréhez kapcsolódó termékek vásárolhatók meg. A megjelenített termékek kizárólag on-line, házhoz szállítással vagy a vállalkozás címén személyes átvétellel rendelhetőek meg.

Főbb termék kategóriáink:

  • játékok
  • szerszámok
  • kertészeti eszközök
  • kertészkedős ruhák, táskák
  • növények
  • vetőmagok

A webáruházban feltüntetett árak bruttó árak, melyek egy termékre vonatkoznak.
A webáruház üzemeltetője alanyi áfamentes formában működik, így az általános forgalmi adóról szóló 2007. évi CXXVII. törvény 187. § (2) fejezetének b) pontja szerint kizárólag olyan számla kibocsátásáról gondoskodhat, amelyben áthárított adó, illetőleg ÁFA százalékérték nem szerepel.

A termékekre vonatkozóan megjelenített árak tartalmazzák a törvényben előírt áfát, amely ez esetben 0 Ft, azonban nem minden esetben tartalmazzák a házhoz szállítás díját. Külön csomagolási költség nem kerül felszámításra.

Rendelési információk

A vásárlás regisztráció nélkül is lehetséges. Amennyiben szeretné legközelebbi vásárlása alkalmával mindössze a kosár tartalmát összeállítani, praktikus lehet a regisztráció elvégzése.

Rendelés menete

1. Válassza ki a megvásárolni kívánt terméket a katalógusból, majd helyezze a kosárba.
2. Amennyiben szeretne további terméket kosárba helyezni, folytassa a vásárlást, vagy ha már átlépett a kosárba, válassza a „vásárlás” menüpontot.
3. Ha nem szeretne további terméket vásárolni, nyomja meg a “kosár megjelenítése” gombot, majd ellenőrizze a megvásárolni kívánt terméket, azok darabszámát, összegét. A piros “x” gombra kattintva törölheti a választott terméket a kosárból. A mennyiség melletti +/- gombokkal, vagy a mennyiségek átírásával tudja az egyes tételek mennyiségét megváltoztatni, amely után meg kell nyomni a “Kosár frissítése” gombot.
4. A kosár lapon maradva válassza ki a szállítás módját., majd nyomja meg a “Folytatás a pénztárhoz” gombot.
5. A pénztár lapon történik a Szállítási / Számlázási illetve a belépési adatok megadása. Meg kell adnia a számlázási nevet és címet, amennyiben a szállítási név vagy cím ettől eltérő, akkor azt is. Megadandó továbbá az e-mail cím, és telefonszám. Ezen kívül ki kell választania még a kívánt fizetési módot.

A megrendelés elküldéséhez nem szükséges regisztráció! Amennyiben már regisztrálta magát, lépjen be, majd a rendszer a rendelés során automatikusan kitölti az Ön szállítási és számlázási adatait.*

6. Az adatok megadását követően a “Rendelés” gombra kattintva tudja elküldeni megrendelését, előtte azonban még egyszer ellenőrizheti a megadott adatokat, illetve megjegyzést is küldhet megrendelésével kapcsolatban.
7. A megrendelés elküldését követően e-mailben visszaigazolást kap. Ez a rendszer által generált automatikus üzenet.
8. A beérkezett megrendelést és a szállítás várható időpontját 48 órán belül egy újabb e-mailben vagy telefonon igazoljuk vissza

*A megrendelés elküldése regisztráció nélkül is lehetséges! Amennyiben regisztrálni szeretne, a jövőben regisztrált felhasználóként be tud lépni és azonnal el tudja küldeni megrendelését a szállítási és számlázási adatok megadása nélkül! Fontos, hogy ügyeljen az adatok pontosságára, hiszen a megadott e-mail címen és telefonszámon egyeztetjük a megrendelés részleteit Önnel, és a megadott adatok alapján kerül számlázásra illetve szállításra a termék. A regisztrációt egyszer kell végrehajtania, későbbi vásárlások alkalmával ezt a lépést már nem kell elvégeznie.
Az e-mailben történő visszaigazolás kézbesítésének hiányát okozhatja a rosszul megadott e-mail cím, vagy a postafiókjához tartozó tárhely telítettsége. Az e-mailben történő automatikus visszaigazolás 1-2 órán belül meg kell, hogy történjen.

Adatbeviteli hibák javításának lehetősége

Amennyiben a regisztráció során megadott adatokat adatbeviteli hibák miatt vagy más okból módosítani szeretné, válassza a “Fiókom” menüpont kívánt almenüpontját, vagy keresse ügyfélszolgálatunkat. A megrendelésben megadott adatbeviteli hibák miatti módosítás érdekében szintén ügyfélszolgálatunkat értesítse.

A megrendelések feldolgozása, visszaigazolása

A megrendelések feldolgozása munkanapokon 9-17 óráig történik.
A megrendelés feldolgozásaként megjelölt időpontokon kívül is van lehetőség a megrendelés leadására. Amennyiben ez munkaidőn kívül történik, a következő munkanapon kerül feldolgozásra.
Ügyfélszolgálatunk e-mailben vagy telefonon minden esetben visszaigazolja, hogy mikor tudja teljesíteni a megrendelését. Általános teljesítési határidő a visszaigazolástól számított 5 munkanapon belül.
A termékek adatlapján megjelenített képek eltérhetnek a valóságostól, bizonyos esetekben illusztrációként szerepelnek. Cégünk nem vállal felelősséget az esetleges technikai ismertetők a beszállító, vagy rajta kívül álló okok miatt történő előzetes bejelentés nélküli változása miatt.
Fenntartjuk a jogot a már visszaigazolt megrendelések visszautasítására részben, vagy teljes egészben. Részben történő teljesítés kizárólag a megrendelővel történő egyeztetést követően kerülhet sor! A termék vételárának előre történő kiegyenlítése esetén visszautalásra kerül az összeg küldőjének részére, ezen kívül a webáruházat más kötelezettség nem terheli.

A megrendelt termék és a házhoz szállítás díjának fizetési módjai

A fizetendő végösszeg a megrendelés webes összesítője és visszaigazoló levél alapján minden költséget tartalmaz.

A megrendelt terméket és a házhoz szállítás díját az alábbi módokon lehet kiegyenlíteni, ezt a megrendelés folyamán tudja kiválasztani:

  • Közvetlen banki átutalás: A rendelés “Összesen” értékének átutalása a Kereskedelmi és Hitelbanknál vezetett 10402283-50505654-57571009 számú bankszámlánkra. Kérjük a rendelési azonosítót az átutalás közleményében feltüntetni. A megrendelést akkor fogadjuk el, ha az összeg megérkezett a fenti bankszámlára.
  • Fizetés átvételkor (utánvét): A rendelés végösszegét a csomag átvételekor készpénzben a postai kézbesítőnek fizeti ki.
  • Bankkártya, PayPal: Ezen fizetési mód esetén a PayPal rendszerébe irányítjuk át. Ott használhatja bankkártyáját vagy már meglévő PayPal felhasználói fiókját/accountját a számla kiegyenlítésére. A bankkártya adatokat minden esetben a PayPal oldalán kell megadnia, így azok semmilyen körülmények között nem jutnak el a webáruházunkhoz. Az elfogadott bankkártyákat a PayPal rendszer szabályozza. Ezt a fizetési módot a webáruház üzemeltetése során vezetjük be, így az induláskor még nem lehet ezt a fizetési módot választani.

A számlát és a garancia levelet a csomag tartalmazza. Kérjük a csomagot átvételkor szíveskedjék megvizsgálni a csomagot átadó futár, postai kézbesítő jelenlétében. A termékeken észlelt esetleges sérülés, tartalomhiány esetén kérje jegyzőkönyv felvételét és ne vegye át a csomagot. Utólagos, jegyzőkönyv nélküli reklamációt nem áll módunkban elfogadni!

Áru átvétele, házhoz szállítás, információk

A megrendelt terméket az alábbi módokon lehet átvenni, ezt a megrendelés folyamán tudja kiválasztani:

  1. házhoz szállítás – fizetés banki átutalással
  2. házhoz szállítás – fizetés utánvéttel 
  3. Személyes átvétel ingyenesen lehetséges székhelyünkön, kedden és csütörtökön előre egyeztetett időpontban (Bp., 1161 Sándor utca 7.) Itt csak készpénzes fizetésre van lehetőség.

Csomagjainkat az MPL, a Magyar Posta Logisztikai üzletága szállítja az egész ország területén. A szállítási idő általában 1-2 munkanap. Szállítást jelenleg csak belföldre tudunk vállalni. A termék várható szállítási idejét a webáruház munkatársai által küldött visszaigazoló e-mail tartalmazza. A házhoz szállítás díját a rendszer kijelzi, és beleszámolja a rendelés végösszegébe.

A csomag feladását követően egy SMS-ben vagy emailben megkapja a kísérőokirat-számot. Ezzel tudja csomagját nyomonkövetni a http://www.posta.hu/ugyfelszolgalat/nyomkovetes oldalon.

A csomag kézbesítése munkanapokon 8-17 óra között történik. Ezért kérjük, olyan címet adjon meg, ahol ebben az időpontban a csomag kézbesítésére lehetőség van.

Amennyiben nem tartózkodik a megadott címen, a postai alkalmazott értesítést hagy a csomag újabb kiszállítási időpontjáról. Ha a következő alkalommal sem sikerül a kézbesítés, akkor a postai értesítésen szereplő postán veheti át küldeményét, ahol a csomagot 5 munkanapig tárolják.

Amennyiben 5 napig sem kerül átvételre a küldemény, az MPL visszaküldi a csomagot nekünk. Ebben az esetben a szállítási díjat a megrendelőre terheljük.

A megrendelt csomagokat maximum 7 munkanapig őrizzük. Ha a megrendelést átutalással rendezi és az utalás nem történik meg a megrendelést követő 7. napon belül, a megrendelést töröljük. Ugyanez érvényes a személyes átvétellel megrendelt csomagok esetén is, melyeket maximum 7 munkanapig tudunk raktározni.

Házhoz szállítás díjszabása

A házhoz szállítás díja banki átutalás esetén 1100 Ft, mely az ÁFA-t tartalmazza. Amennyiben a szállítás során utánvéttel kíván fizetni, a szállítás díja az utánvét kezelési díjával együtt 1300 Ft.

Felhívás a csomagok átvételével kapcsolatosan
Kizárólag abban az esetben rendelje meg a kívánt termékeket, amennyiben a csomag átvételekor ki tudja fizetni annak díját a postai kézbesítőnek! Át nem vett, visszaküldött csomagok esetén a visszaszállítás díját a megrendelőre terheljük, újra küldését kizárólag a csomag ellenértékének előre történő átutalása esetén áll módunkban ismételten elindítani!

Garancia, jótállás, szavatosság

Garancia
A megvásárolt termékekre a Ptk hibás teljesítésre vonatkozó szabályai szerint szavatosságot vállalunk. A jótállási és szavatossági felelősségére a Ptk.-ban és a 151/2003. (IX. 22.) kormányrendeletben leírtak vonatkoznak. A hiba felfedezése után Ön a körülmények által lehetővé tett legrövidebb időn belül köteles kifogását webáruházunkkal írásban közölni.
Hibás teljesítés esetén a Ptk. 306. §-ban meghatározott sorrend szerint:
elsősorban – választása szerint – kijavítjuk vagy kicseréljük.
Ha kijavításra vagy kicserélésre nincs lehetőség – választása szerint – megfelelő árleszállítást igényelhet vagy elállhat a szerződéstől és a termék árát visszatérítjük.
A szállítási költséget nem áll módunkban visszafizetni.

Egyes termékeinkre önkéntes jótállásként a fentieken túlmenően, a weboldalon szereplő tájékoztatóban megjelölt időtartamú jótállást (garancia) vállalunk, amely a kormányrendelet szerinti időtartamnál hosszabb is lehet. A jótállás időtartamát az érintett termékekre vonatkozóan legkésőbb a termék átvételekor adott jótállási jegyen közöljük.

Elállás joga

A távollevők között kötött szerződésekről szóló, 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet szabályozása értelmében a fogyasztó a megrendelt termék kézhez vételétől számított 14 napon belül indoklás nélkül elállhat a szerződéstől.
A termékért kifizetett összeget haladéktalanul, de legkésőbb az elállást követő 14 napon belül visszatérítjük.
Az elállási jog gyakorlása miatt a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségeket Ön viseli, ezen felül Önt egyéb költség nem terheli. A termék nem rendeltetésszerű használatából eredő károk megtérítése a fogyasztó felelőssége.

Önnek, mint vásárlónak az elállási igény közlésétől számított 14 napon belül vissza kell juttatnia a terméket webáruházunkba.

Jelen dokumentum végén kivonatot közlünk az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet a távollevők között kötött szerződésekre vonatkozó jogszabályból.

Elállási jog gyakorlásának menete

Amennyiben élni szeretne elállási jogával, az elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát juttassa el hozzánk emailben vagy levélben. Postai úton írásban történő jelzés alkalmával a postára adás időpontját vesszük figyelembe. Kérjük, hogy feltétlenül ajánlott küldeményként adja fel jelzését, így tudja igazolni a postára adás dátumát.

A megrendelt terméket postai úton, vagy futárszolgálat segítségével az elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon belül a Vásárló köteles visszaküldeni webáruházunknak. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos határidő letelte előtt visszaküldi a terméket. Fontos, hogy a termék visszaszolgáltatásával kapcsolatban felmerült költségek a Vásárlót terhelik, az utánvéttel küldött csomagokat cégünknek nem áll módjában átvenni! Elállási jogát nem érvényesítheti abban az esetben, ha az árut nem teljes egészében szolgáltatja vissza. Kiemelten ügyeljen a termék rendeltetésszerű használatára, ugyanis a nem rendeltetésszerű használatból eredő károknak megtérítése a Vásárlót terheli.

A termék visszaérkezését követő 14 napon belül a Webáruház a Vásárló által megadott bankszámla számra visszatéríti a termék vételárát (egyeztetés alapján postai úton történő visszajuttatás is lehetséges). A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg meg nem kaptuk a terméket, vagy Ön nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni.

 

Adatkezelés

A Webáruház adatkezelési elveit az Adatvédelmi nyilatkozat menüpontban részletezzük, mely jelen Általános Szerződési Feltételek mellékletét képezi. (Az Adatvédelmi nyilatkozat megtekintéséhez kattintson ide.)

Kivonat Az elállási jog gyakorlására vonatkozó 45/2014. (II. 26.) Korm. Rendelet a távollevők között kötött szerződésekre jogszabályból:

9. A fogyasztót megillető elállási és felmondási jog

 

20. § (1) Az üzlethelyiségen kívül kötött és a távollévők között kötött szerződés esetén a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli elállási jog illeti meg. Olyan üzlethelyiségen kívül kötött és távollévők között kötött szerződés esetén, amely szolgáltatás nyújtására irányul, ha a 13. § vagy a 19. § szerinti nyilatkozat megtételét követően a teljesítés megkezdődik, a fogyasztót a (2) bekezdésben meghatározott határidőn belül indokolás nélküli felmondási jog illeti meg.

(2) A fogyasztó az (1) bekezdés szerinti elállási vagy felmondási jogát

a) termék adásvételére irányuló szerződés esetén

aa) a terméknek,

ab) több termék adásvételekor, ha az egyes termékek szolgáltatása eltérő időpontban történik,az utoljára szolgáltatott terméknek,

ac) több tételből vagy darabból álló termék esetén az utoljára szolgáltatott tételnek vagy darabnak,

ad) ha a terméket meghatározott időszakon belül rendszeresen kell szolgáltatni, az első szolgáltatásnak,

a fogyasztó vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy általi átvételének napjától;

b) szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés esetében a szerződés megkötésének napjától

számított tizennégy napon belül gyakorolhatja.

(3) A (2) bekezdés a) pontjában foglaltak nem érintik a fogyasztó azon jogát, hogy az e §-ban meghatározott elállási jogát a szerződés megkötésének napja és a termék átvételének napja közötti időszakban is gyakorolja.

 

10. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jogra vonatkozó tájékoztatás elmulasztásának jogkövetkezménye

 

21. § (1) Ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában meghatározott tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, a 20. § (2) bekezdésében meghatározott elállási határidő tizenkét hónappal meghosszabbodik.

(2) Ha a vállalkozás a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejártát követő tizenkét hónapon belül megadta a fogyasztónak az (1) bekezdésben meghatározott tájékoztatást, az elállásra vagy a felmondásra nyitva álló határidő az e tájékoztatás közlésétől számított tizennegyedik napon jár le.

 

11. A fogyasztót megillető elállási vagy felmondási jog gyakorlása

 

22. § (1) A fogyasztó a 20. §-ban biztosított jogát

a) a 2. mellékletben található nyilatkozat-minta felhasználásával; vagy

b) az erre vonatkozó egyértelmű nyilatkozat útján

gyakorolhatja.

(2) A vállalkozás internetes honlapján is biztosíthatja a fogyasztó számára a 20. §-ban meghatározott jog (1) bekezdés szerinti gyakorlását. Ebben az esetben a vállalkozás tartós adathordozón haladéktalanul visszaigazolja a fogyasztói nyilatkozat megérkezését.

(3) A 20. §-ban meghatározott jogot határidőben érvényesítettnek kell tekinteni, ha a fogyasztó nyilatkozatát a 20. § (2) bekezdésében, illetve a 21. §-ban meghatározott határidő lejárta előtt elküldi.

(4) A fogyasztót terheli annak bizonyítása, hogy a 20. §-ban meghatározott jogot e §-sal összhangban gyakorolta.

 

12. A vállalkozás kötelezettségei a fogyasztó elállása vagy felmondása esetén

 

23. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, a vállalkozás haladéktalanul, de legkésőbb az elállásról való tudomásszerzésétől számított tizennégy napon belül visszatéríti a fogyasztó által ellenszolgáltatásként megfizetett teljes összeget, ideértve a teljesítéssel összefüggésben felmerült költségeket is.

(2) A 22. §-nak megfelelő elállás vagy felmondás esetén a vállalkozás a fogyasztónak visszajáró összeget a fogyasztó által igénybe vett fizetési móddal megegyező módon téríti vissza. A fogyasztó kifejezett beleegyezése alapján a vállalkozás a visszatérítésre más fizetési módot is alkalmazhat, de a fogyasztót ebből adódóan semmilyen többletdíj nem terhelheti.

(3) Ha a fogyasztó kifejezetten a legkevésbé költséges szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választ, a vállalkozás nem köteles visszatéríteni az ebből eredő többletköltségeket.

(4) Termék adásvételére irányuló szerződés esetén a vállalkozás mindaddig visszatarthatja az (1) bekezdésben meghatározott összeget, amíg a fogyasztó a terméket vissza nem szolgáltatta, vagy kétséget kizáróan nem igazolta, hogy azt visszaküldte; a kettő közül a korábbi időpontot kell figyelembe venni. Nem illeti meg a vállalkozást a visszatartás joga, ha vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza.

 

13. A fogyasztó kötelezettségei elállása vagy felmondása esetén

 

24. § (1) Ha a fogyasztó a 22. §-nak megfelelően eláll az üzlethelyiségen kívül kötött vagy a távollevők között kötött szerződéstől, köteles a terméket haladéktalanul, de legkésőbb az elállás közlésétől számított tizennégy napon belül visszaküldeni, illetve a vállalkozásnak vagy a vállalkozás által a termék átvételére meghatalmazott személynek átadni, kivéve, ha a vállalkozás vállalta, hogy a terméket maga fuvarozza vissza. A visszaküldés határidőben teljesítettnek minősül, ha a fogyasztó a terméket a határidő lejárta előtt elküldi.

(2) A fogyasztó kizárólag a termék visszaküldésének közvetlen költségét viseli, kivéve, ha a vállalkozás vállalta e költség viselését.

(3) Ha az üzlethelyiségen kívül kötött szerződés megkötésével egyidejűleg a terméket kifuvarozták a fogyasztónak, a vállalkozás saját költségén fuvarozza vissza a terméket, ha az jellegénél fogva postai küldeményként nem küldhető vissza.

 

25. § A fogyasztó csak a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges használatot meghaladó használatból eredő értékcsökkenésért felel. Nem felel a fogyasztó az értékcsökkenésért, ha a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget.

 

26. § (1) Ha a 13. § vagy a 19. § szerinti esetben a fogyasztó a teljesítés megkezdését követően felmondja az üzlethelyiségen kívül vagy távollévők között kötött szerződést, az elszámolás során a fogyasztó által arányosan fizetendő összeget a szerződésben megállapított ellenszolgáltatás adóval növelt teljes összege alapján kell kiszámítani. Ha azonban a fogyasztó bizonyítja, hogy a teljes összeg túlzottan magas, az arányos összeget a szerződés megszűnésének időpontjáig teljesített szolgáltatások piaci értéke alapján kell kiszámítani.

(2) E § alkalmazásában a piaci érték megállapításánál az azonos tevékenységet végző vállalkozások azonos szolgáltatásának a szerződés megkötésének időpontja szerinti ellenértékét kell figyelembe venni.

 

27. § A fogyasztó a 20. § szerinti joga gyakorlása esetén nem viseli az alábbi költségeket:

a) a szolgáltatás nyújtására irányuló szerződés teljesítésének teljes vagy részleges költségeit, ha

aa) a vállalkozás a 11. § (1) bekezdésének i) vagy k) pontjában előírt tájékoztatási kötelezettségének nem tett eleget, vagy

ab) a fogyasztó nem kérte a 13. § és a 19. § szerint a szolgáltatás teljesítésének megkezdését a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt;

b) a nem tárgyi adathordozón nyújtott digitális adattartalom szolgáltatásának teljes vagy részleges költségeit, ha

ba) a fogyasztó nem adta kifejezett, előzetes beleegyezését ahhoz, hogy a teljesítés a 20. § (2) bekezdésében meghatározott határidő lejárta előtt megkezdődjön,

bb) a fogyasztó a ba) pont szerinti beleegyezése megadásával egyidejűleg nem nyilatkozott annak tudomásulvételéről, hogy beleegyezésével elveszti a 20. § szerinti jogát, vagy

bc) a vállalkozás elmulasztotta megadni a 12. § (2) bekezdésében vagy a 18. §-ban előírt visszaigazolást.

 

28. § A fogyasztót a 20. § szerinti joga gyakorlásával összefüggésben a 23. § (3) bekezdésében, valamint 24–26. §-ban meghatározottakon felül további költség és egyéb kötelezettség nem terheli.

A teljes kormányrendelet az alábbi linkre kattintva elolvasható: http://njt.hu/cgi_bin/njt_doc.cgi?docid=167547.260043